Nawigacja

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Oddział przedszkolny - wyprawka

Wyprawka dla oddziału przedszkolnego - informacje w pobieralni.

Zakończenie roku szkolnego 2017/2018

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018 nastąpi w piątek 22 czerwca o godzinie 8.15 na sali gimnastycznej naszej szkoły. Serdecznie zapraszamy!

Czas wakacji tuż, tuż...
Czerwiec – ostatni miesiąc roku szkolnego. Za nami podsumowanie roku przedszkolnego. Wiele się wydarzyło. Poznaliśmy mnóstwo piosenek, wierszyków, opowiadań, baśni i wyliczanek. Uczyliśmy się czytać, pisać, liczyć, dodawać i odejmować, mierzyć, ważyć i szacować. Wykonaliśmy wiele twórczych prac plastycznych. Dbaliśmy o swoje zdrowie i staraliśmy się dobrze odżywiać. Potrafimy odróżnić prawą rękę od lewej i zbudować bardzo wysoką wieżę z klocków. Nie sposób wspomnieć o wszystkich sukcesach. Wiemy jednak, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, by rozpocząć naukę w szkole podstawowej. Tymczasem pora pomyśleć o wakacjach... – o wycieczkach w góry i nad morze, o kąpielach w jeziorze, o wyjazdach do babci, o słońcu i czereśniach w sadzie oraz o wielkich wakacyjnych przygodach. Jednak zanim się to wydarzy, chcemy opowiedzieć wszystko to, co wydarzyło się w przedszkolu w czerwcu. Pierwszy tydzień upłynął nam na świętowaniu Dnia Dziecka.  Odbył się z tej okazji piknik klasowy, który będziemy milo wspominać. Wspólna zabawa, konkursy i sportowa rywalizacja tego dnia była wyjątkowa, bo „Kiedy się śmieje dziecko, śmieje się cały świat” – to bardzo mądre zdanie wypowiedział Janusz Korczak, pan doktor, który był przyjacielem dzieci. Mogliśmy poznać jego życiorys i wiemy, że bardzo szanował dzieci. Cały czas przypominał o ich prawach. My też mieliśmy okazję porozmawiać o naszych prawach i obowiązkach. Potem przenieśliśmy się prosto do świata podróży. Wiemy, jak posługiwać się globusem, i potrafimy odnaleźć na nim Europę i Polskę. Ćwiczyliśmy także liczenie. Wiemy, jak zapisać liczbę dziesięć. Odwiedziliśmy szkolną bibliotekę by oddać  wypożyczane książeczki do księgozbioru biblioteki. Gościem w naszej grupie była również przemiła pani z GOPSU w Sierakowicach, która przeczytała nam piękne opowiadanie o Jeżyku Robercie,  który szybko się złościł i strzelał swoimi ostrymi kolcami, gdy nie potrafił sobie poradzić ze swoimi emocjami.  W czasie zajęć rozmawialiśmy o uczuciach i poznaliśmy sposoby radzenia sobie ze złością. Poznaliśmy trzy tajemnicze sposoby  by unikać złych emocji. Ważnym elementem naszych działań było również poznanie sposobu unikania dymy tytoniowego. Obejrzeliśmy film edukacyjny a potem nasz papierowy papieros szukał przyjaciół w naszym przedszkolu. Niestety nikt nie chciał zostać jego przyjacielem. Kolejny tydzień upłynął nam pod znakiem lata, które na dobre rozgościło się w przyrodzie. Miło było uśmiechać się do słońca i śpiewać „Piosenkę na kolorowe lato”. W czasie zajęć poznaliśmy morskie głębiny, różne morskie zwierzęta i rośliny. Wiemy że to co nas otacza to fauna i flora. A my jesteśmy jej cząstką. Wykonaliśmy na ten temat piękną zbiorową pracę pt. ,, Morskie głębiny’’. Liczyliśmy i zastanawialiśmy się także ile kropek ma biedronka. Poznaliśmy literę h, H i słuchaliśmy opowiadania o pracowitym słoneczku. Ale to nie wszystko. Nauczyliśmy się bardzo ważnych rzeczy: jak zachować się w czasie burzy, jak chronić się nadmiernym promieniowaniem słonecznym i o czym pamiętać, by bezpiecznie spędzić wakacyjny czas. W ostatnim tygodniu roku przedszkolnego postanowiliśmy wyruszyć w świat, by dobrze przygotować się do wakacji. Rozmawialiśmy o afrykańskiej dżungli i polowaliśmy na lwy. Wyruszyliśmy z Wędrowniczkami w góry. Wiemy, że w górach można spotkać kozice, które są bardzo skoczne. Przyszedł wreszcie czas, by odwiedzić I klasę. W naszym życiu zaczynie się nowy etap. Z trudem będzie pożegnać się z przedszkolem, z zabawkami. Wiemy że wakacje to czas odpoczynku by naładować nasze akumulatory na kolejny rok szkolny i przygotować się do roli ucznia. Jednak przedszkole zostanie w naszych sercach i pamięci. To był naprawdę cenny czas, który wpłynął na nasz wszechstronny rozwój. Poukładaliśmy na półkach zabawki i książki. Spakowaliśmy Paczkę Puszatka. Pożegnaliśmy się z wszystkimi Wędrowniczkami i naszymi opiekunami życząc wszystkim udanych wymarzonych wakacji!!!

Do zobaczenia po WAKACJACH!

Wycieczka do Wielkopolski

Biskupin- Poznań- Ostrów Lednicki-Gniezno

Klasy I-III w Dolinie Charlotty

6 czerwca 2018r. wybraliśmy się na wycieczkę do ZOO w Dolinie Charlotty.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od fokarium, gdzie foki szare zadziwiały nas swoimi sztuczkami. Pod okiem trenerów  aportowały, wyskakiwały z wody, dawały głos, turlały się, zawstydzały i czule witały z opiekunami. Następnie wędrując przez Krainę Bajek podziwialiśmy białe nutrie, króliczki, gołębie, gęsi, papugi i maleńkie małpki uistiti. Niesamowitą atrakcją okazało się Wodne ZOO Safari. Podczas rejsu łodzią opłynęliśmy 10 wysp, zamieszkałych przez kangury, zebry, makaki japońskie, kapucynki czubate i strusie. Ukoronowaniem rejsu było zacumowanie na wyspie lemurów, gdzie można było pogłaskać i nakarmić te urocze stworzonka. Po odpoczynku na placu zabaw i pysznych lodach, wróciliśmy do szkoły. To był dzień pełen wrażeń.

Wyjazd ten zorganizowano z okazji Dnia Dziecka, a ufundowany został przez Radę Rodziców, za co bardzo dziękujemy.