Nawigacja
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Jak skrzat Jagódka zbudował zegar z kukułką

Książeczki z serii "Przygody skrzata Jagódki" to ciepłe i pełne humoru opowieści Ewy Stadtmüller. Autorem wizerunku ulubionego bohatera książki jest Kazimierz Wasilewski, którego ilustracje bawią dzieci od wielu lat. Dlatego w dniu 8 grudnia została odczytana ostatnia bajka  w pierwszym półroczu szkolnym w oddziale zerówki. Historia ta przedstawia zabawnego skrzata Jagódkę, który pewnego dnia zabiera do swojego ogrodu porzucone gniazdko.  Nie byłoby nic w tym nic dziwnego, jednak do gniazdka  wprowadza się… nakrapiane jajo. Kto mógł je tam podrzucić? Pisklątko, które się z niego wykluwa, okazuje się prawdziwym głodomorem! Oj, niełatwo jest się  także opiekować takim maluchem. Jagódka poznaje tajniki  opieki nad ptakiem, który bardzo szybko staje się dorosłym osobnikiem – kukułką.   Wkrótce nadchodzą urodziny Poziomki i skrzat szykuje dla niej niespodziankę – piękny rzeźbiony zegar.  Jak myślicie, kto w nim miał zamieszka? Czy zegar był odpowiednim miejscem dla ptaka? Zachęcamy do przeczytania tekstu szczególnie najmłodszym …

M.H.


Mikołajki 2017

Fotorelacja


Przystanek Świętego Mikołaja

20 listopada 2017 r. klasy I – III pojechały na wycieczkę do niewielkiej, malowniczej wioski Drzewina, aby spotkać się ze Świętym Mikołajem. Wszyscy, którzy marzyli o osobistym spotkaniu z nim mieli taką możliwość. Mikołaj przyjmował gości w swoim pokoju, w którym panowała niezwykle przytulna atmosfera. Miejsce to idealnie sprzyjało rozmowie z Mikołajem, podczas której można było posłuchać jego opowieści o dalekiej Laponii, a nawet poprosić go o idealny prezent. Święty Mikołaj przywiózł z Laponii wiele świątecznych pamiątek, które chce pokazać polskim dzieciom. Uczniowie mogli zobaczyć ulubioną przez Mikołaja Szopkę Krakowską oraz dowiedzieć się też, jak przystraja się choinkę i jakie znaczenie ma pierwsza gwiazdka w ten szczególny dzień. „Przystanek Świętego Mikołaja” to magiczne miejsce, po którym przewodnikami były najprawdziwsze świąteczne Elfy. Każdy pomocnik Św. Mikołaja musi przejść specjalne szkolenie w Laponii, aby potem dzielić się swoją wiedzą z innymi. Elfy w Drzewinie są specjalistami zwłaszcza w zdobieniu bombek choinkowych oraz robieniu bajecznych stroików świątecznych. Obejrzeliśmy film o tym, w jaki sposób tworzy się tradycyjne bombki w dużych fabrykach. Podczas warsztatów z Elfami uczniowie mogli przygotować własne ozdoby, które zabrali ze sobą do domu. Laponia to piękna i niesamowita kraina. W fińskim namiocie Kota, wokół ogniska i z kubkiem magicznego soku w dłoniach wysłuchaliśmy opowieści o tym niezwykłym miejscu, który na całym świecie słynie głównie z tego, że mieszka tam Święty Mikołaj. Jest wiele rzeczy, bez których okres świąteczny nie ma odpowiedniej atmosfery. Jedną z nich jest bez wątpienia szopka. Elfy zaprowadziły nas do szopki, w której Dzieciątko Jezus otoczone jest żywymi zwierzętami. Poznaliśmy osiołka Gucia, kozę Malwinę oraz owieczki Luśkę i Duśkę. Obejrzeliśmy też miniaturową, ruchomą Krainę Zabawek Elfów. Na zakończenie wizyty u Św. Mikołaja można było kupić przeróżne upominki. Sponsorem wycieczki była Rada Rodziców, której serdecznie dziękujemy.                           

M.S.


AKCJA "Podziel się kocykiem" zakończona

W dniu 30 XI 2017 r. akcja ,, Podziel się kocykiem” została zakończona. Dzięki szczodrości naszych pociech i ich rodziców możemy po raz trzeci przekazać nasze upominki żywnościowe i nie tylko w ręce opiekunów akcji pani Małgorzacie Wożniak z Kartuz. W tegorocznej akcji pobiliśmy kolejny rekord - zebraliśmy – karmę suchą – 42,6 kg, mokrą – 13,1 kg, 5 kocyków, 1 opakowanie rękawic jednorazowych, dwa worki ziarna , zabawkę oraz zestaw bandaży do opatrunków. Za otwarte serca, te miłe gesty serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom naszej szkoły i ich rodzicom. Akcja Podziel się Kocykiem to doskonała okazja, aby pokazać najmłodszym, że warto i trzeba troszczyć się o zwierzęta. Zwłaszcza o te bezdomne, które zimą marzną w schroniskowych klatkach. Wszystkie rzeczy odbierze organizator akcji. A my bardzo się cieszymy, że taki gest i to wspólne przedsięwzięcie stało się także wizytówką dla naszej szkoły. Zachęcamy do dalszego wspierania zwierząt.  Pamiętajmy iż one same o to nie poproszą. 

Jesteśmy bardzo dumni z naszych uczniów, że los zwierząt nie jest dla nich obojętny!

SERDECZNIE - Dziękujemy!


Listopad - oziębienia czas

Listopad zakończył swoje królowanie. Rozpoczął się nowy miesiąc grudzień, w który z pewnością będzie również interesujący. Jednak wracając do działań edukacyjnych w miesiącu listopadzie uczniowie zerówki zapoznali się z różną tematyką zajęć. W pierwszym tygodniu zajęć rozmawialiśmy o zdrowiu, pracy lekarza. Dowiedzieliśmy się, jak wyglądają i do czego służą przedmioty, które wykorzystuje on w pracy. Umiemy powiedzieć, do czego wykorzystuje się poszczególne elementy wyposażenia apteczki, potrafimy zrobić opatrunek w razie potrzeby, ale również wiemy i pamiętamy, że tylko dorosły może korzystać z zawartości instrumentarium zwłaszcza leków. Potrafimy powiedzieć, co należy robić każdego dnia, aby unikać wizyt u lekarza (zaznajomiliśmy się z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej i zasadami higieny osobistej), jednak w razie potrzeby odwiedzimy go bez strachu. Rozwijaliśmy swoje pasje, wymyślaliśmy ciekawe sposoby na nudę, a także opowiadaliśmy o swoich zainteresowaniach. Poznaliśmy litery m, M t, T oraz l, L i podejmowaliśmy próby ich pisania w liniaturze. Oprócz codziennych zabaw, polegających na dzieleniu wyrazów na sylaby i głoski i wyszukiwaniu liter w wyrazach, podejmujemy również próby globalnego odczytywania prostych wyrazów i zdań oraz prostych wyrazów i zdań z wprowadzonych liter. Rozwijamy swoje kompetencje językowe podczas opisywania obrazków, tworzenia nowych wyrazów z już poznanych oraz tworzenia własnych historyjek np. „Dokończ co było dalej”. Coraz lepiej potrafimy przeliczać i unikamy przy tym typowych błędów. Orientujemy się w przestrzeni własnego ciała oraz sali przedszkolnej, posługujemy się określeniami: nad, pod, dół, góra, lewo, prawo, przód, tył. Ćwiczymy spostrzegawczość i logiczne myślenie podczas wyszukiwania różnic między obrazkami, szukania drogi w labiryncie oraz dopasowywania elementów w pary. Po trzech wspólnie spędzonych miesiącach wspólna zabawa w grupach daje nam coraz więcej satysfakcji. Wzrasta nasza motywacja do nauki również dzięki korzystania w czasie zajęć z tablicy interaktywnej. W dalszym ciągu jesteśmy cotygodniowymi gośćmi w bibliotece szkolnej, do której bardzo chętnie chodzimy i wypożyczamy książki. Przypomnieliśmy sobie baśń o trzech świnkach i przy tej okazji poznaliśmy liczbę 3. Dowiedzieliśmy się również, na czym polega praca reżysera filmowego. Zastanawialiśmy się, czym zajmuje się aktor.  Spędziliśmy miło czas w kinie na wyjątkowym filmie ,,Emotki”. Również w czasie zajęć staramy się rozwijać swoje umiejętności aktorskie podczas przygotowań do przedstawienia ,,Jasełek” .  Zajęcia organizowane w ostatnim tygodniu listopada również nawiązywały to tematyki filmu i kina. W listopadzie rozmawialiśmy również o leśnych zwierzętach i ptakach, zastanawialiśmy się jak one przygotowują się do zimy. Dowiedzieliśmy się, że część z nich wyprowadza się do ciepłych krajów lub zapada w zimowy sen. Staraliśmy się również dowiedzieć, w jaki sposób możemy pomóc zwierzętom przetrwać zimowe chłody. Z bohaterem Puszatkiem udaliśmy się również na safari, by spotkać tam różne zwierzęta. W ten sposób nauczyliśmy się rysować wiele zwierząt egzotycznych. Podczas wyprawy wspólnie śpiewaliśmy piosenkę „Dżungla” oraz poznaliśmy zabawę słowną ,, Idziemy na lwy”. To było doskonałe ćwiczenie rozwijające naszą spostrzegawczość i kompetencje językowe. Codziennie odkrywaliśmy piękno jesiennego krajobrazu i obserwowaliśmy, jak przyroda przygotowuje się do zimy, która jest tuż, tuż.

M.H.